petek, 14. avgust 2009

The smell of ...



Prva beseda, ki mi je prišla na misel je seveda 'desire', saj sem si jo še pred nedavnim vrtela na iPodu, ko sem se s kolesom peljala skozi Ljubljano. in že navsezgodaj zjutraj so me pozdravili vonji mnogočesa. Vonj sveže pokošene trave in potem mimo Romea, kjer vsako jutri buhti vonj po čebuli ... čeprav bi marsikomu ta vonj odvrnil misli na lep začetek dneva, je pri meni ravno obratno ... mene vsak dan znova spomni na slasten burito, ki sem ga jedla v San Franciscu in nazaj prikliče tiste prekrasne spomine. Pa potem vožnja po Cankarjevem nabrežju, ki ga spremlja vonj po Ljubljanici in dim cigaretnega ogorka bližnjega sprehajalca, ki je svojega štirinožnega prijatelja peljal lulat ... in nato skozi Plečnikove arkade, mimo sveže pečenih rogljičkov številnih pekarn, nato pa mimo sladkosti sadja, že navsezgodaj postavljenih kamionov z giricami, pa perutničkami in berdcami, ki se že zjutraj cvrejo v vrelem olju, in vonj po kavi, ki si ga je naročil možakar srednjih let ... in ne nazadnje pozdrav novinarskega kolega, s katerim se peljem in ki diši po sveže obritem in naparfumiranem.

Oh ti vonji. Obožujem jih. Rada imam vonj tržnice, vseh tistih začimb in sadja in ... mmmm. In dišave, ki nas obdajajo vsak dan ... vonji ljudi, ki me spremljajo na mojih poteh. Čeprav bi na mnoge vonje, tiste, neumite in znojne najraje čim prej pozabila, saj ne vzbujajo prav nič prijetnih občutkov, pa je vendarle še vedno mnogih tistih, ki me razveselijo in mi v spomin prikičejo mnoge lepe trenutke, ki me zagotovo spomnijo na te in one reči.


Ko sem pred tremi dnevi takole postopala po letališču in čakala na svoj let proti Barceloni, sem ponovno zajadrala med vonje sveta. Vonje v vseh oblikah, barvah, velikostih, mešanicah, odtenkih ... rada se sprehajam med poličkami z malimi stekleničkami očarljivih oblik in barv, ki nudijo te in one vonjave in te in one parfume, mešanice raznoraznih lističev rožic in drugih začimb. Ko jih lahko preizkušam vse dokler mi na rokah ne zmanjka več prostora za testiranje in ko se lahko po vratu nadišavim s tistim moijm najljubšim parfumom ... Ohhh, in kako krasno je, ko včasih hodim po cesti, mimo pa pride kakšen možakar ali gospodična, za njimi pa zadiši tako, da se še obrnem in si delam svoje predstave o tem, kam so namenjeni. In to je tudi razlog za današnji post, saj me na ulicah tega krasnega španskega mesta spremljajo vonji mnogih stvetov. Kateri vonji spremljajo vas? Obstaja tisti vonj, ki razveseli in vsak dan znova očara?

... in ko prvič spoznate nekoga, oh, kako pomembni so vonji, ki jih spremljajo. In kako obožujem vonj mičnih gospodičev, ki dišijo po kakšnem parfumu. Mmmmm. Rada hodim po cesti s sovjim vonjem in všeč mi je, če me spremlja tisti očarljivi vonj, ki sem si ga še pred nedavnim izbrala v kateri od parfumerij ali na letališču ali pač tam nekje, kjer so me popolnoma začarale barve, oblike, vonji, okusi ... In te dni, ko se potepam po veliki Barceloni, mimo mene hodijo tisti dišeči ljudje, ki zvečer še prav posebej polikani in dišeči iščejo tisto restavracijo, iz katere bo zadišala paella ...

mankica

6 komentarjev:

Julie pravi ...

Uaaa, kako obožujem ljudi, ki obožujejo vonje :)! Jaz sem ista in sanjam o istem. Pa me imajo ljudje za čudno. Pa si pač ne morem pomagat-vonji me navdajajo s čudno zanimivimi prijetnimi občutki in čustvi...res znajo pričarati posebnost trenutka, osebe, predmeta, mesta.
Uživaj Barcelono, naužij se njenih vonjav, ki se ti naj vtisnejo v spomin! ;)

mankica pravi ...

Julie, nekako se mi zdi, da je v tem svetu od časa do časa kar fino biti malo 'čuden' :)
oh, vsi vonji sveta. nekako se mi zdi, da si veliko stvari zapomnim glede na to, kakšen vonj imajo in kot si sama rekla, navdajo z najrazličnejšimi občutki in čustvi ... jaz jih vedno povežem s spomini. in ko se s kakšnim vonjem srečam še kdaj, se spomnim na toliko reči, povezane z njim ...
In tudi Barcelona ima zagotovo en svoj poseben vonj, ulice, ljudje ...

Eva pravi ...

Joj, v Barceloni si
*JEALOUS* :)

Delim obsesijo z vonji. Najljubši mi je tisti po pokošeni travi.

mankica pravi ...

Eva Internazionale, dobrodošla na mojem blogu! Upam, da se vrneš še kdaj! ;)
Ohh, tudi jaz sem se zdaj že vrnila iz Barcelone, tako da sem nazaj v naših krajih, hehe. Bilo je pa resnično fantastično! :)

matilda pravi ...

Obožujem vonj po kavi, tisti grenki, zažgani vonj, ki napolni nosnice in vzbudi vročino v meni:-)

mankica pravi ...

Matilda, odlično! Takole zjutraj zavonjati nekaj, kar imaš rad, je nekaj res fantastičnega! Prav polepša dan.