petek, 12. september 2008

Svet je lep. Ja.

Svet je lep. Svet je lep, če iščeš lepe stvari, lepe reči ... svet je čudovit ... Začni ga gledat. Je del pesmi reperja, ki sem ga prvič na odru videla s Trkajem pred leti v Bachusu. Ko sta kovala rime proti Kocki ...
In ja, Zlatko zares prav ima. Svet je resnično lep. Premalo se zavedamo, kje, kdaj, zakaj živimo. Ni važno, pa četudi zunaj pada dež. Po svetu se dogajajo grozne stvari. Vsak dan lahko na internetu in časopisih beremo o povsem absurdnih rečeh. O povsem katastrofalno gnusnih stvareh. Zakaj se dogajajo takšne stvari? In zakaj se vse to dogaja na svetu? A kljub vsemu. Svet je lep. V svetu so lepe vse tiste malenkosti, ki osrečijo. Vsi tisti ljudje, ki jih srečaš na svoji poti. Vsi tisti trenutki, ki jih doživiš. Tisti, ki se jih zavedaš. Jaz jih cenim. In pomenijo mi zares ogromno.


Nov cd reperja Zlatka: Zlatko in prijatelji. 2008

Včeraj sem bila na koncertu. Službeno. Ja, svoje delo imam res rada. Ker se mi odpirajo nova obzorja. Nova obzorja glasbe. Filmov. Gledališča. Ozadje slovenske wanna-be-'smetane.' Otroških dogodkov. In drugih dogajanj. Tu. In naokoli. Pa novi ljudje. Vsak dan.
In včeraj je bil še en tistih koncertov, ki so me spravili v zares 'kul' vzdušje. Zlatko in prijatelji. In ljubljanski klub SubSub. Vsa tista energija publike. In nove skladbe novega cd-ja. Hja, zadnje čase sem pogosteje začela poslušati rap. In ja, totalno 'sede' mi. Odpirajo se mi nova obzorja te vrste muzike. Francoski rep, pa čeprav besedil ne razumem, se sliši hudo dobr. Tudi nemški je totalno seksi. In slovenski? Kapo dol, slovenski mc-ji. In vsi tisti reperji, ki filajo trgovinske police s slovensko glasbo. In zavoljo svojega poklica kje naokoli vedno srečam kakšnega izmed slovenskih reperjev, ki snema nov videospot, pripravlja ploščo. Ja, všeč mi je, da se reperska scena razvija tudi pri nas. In ja, včerajšnji dogodek je bil kul. Muzika. Beat. Besedila.
Hja, ves tisti blišč, zlate verižice, platinasti zobje, hudi avtomobili, seksi bejbe, droga, keš ... ki so sinonim za rap ... to zavračam. Ker se mi v tej sceni zdi primarna muzika. Primarne se mi zdijo zgodbe, ki nastajajo vsak dan. In ki jih lahko mi poslušamo 'ubesedijene v beat'.
.. In se morda šele takrat zavedamo ....

mankica

6 komentarjev:

Iva pravi ...

jap. svet je lep. :) svet je grd, temačen, zgaran, škodoželjen, pasiven, sadističen, nepravičen, srdit, razbrazdan, neiskren, neobziren, brezbrižen - ampak hkrati vseeno tako mehak, svilen, božajoč, ljubek, optimističen, obetaven, navdušujoč, da si ne moreš pomagati, da ga ne bi imel rad. samo filter je treba met vklopljen :) naj ti bo danes še posebej lep ... ***

mankica pravi ...

iva, ja res je! hvala!!! in danes pričakujem, da bo krasen dan ... :)

Žiga Gričnik pravi ...

Svet je takšen kakršnega si naredimo. Tudi v slabi stvari lahko najdeš dobro stvar! Sem pač večni optimist :)

Mal off topic: A fotke tud obdeluješ na macbooku?

mankica pravi ...

Ja, Žiga, se strinjam. V bistvu lahko v vsaki stvari najdeš dobro ali slabo. Od vsakega človeka pa je seveda odvisno, kakšen odtenek rožnatih očal si bo nadel ...

kar s tiče pa fotk - jep, tudi na jabuku :)

Romana M. pravi ...

hej! ok, to moram povedat:)
berem tvoj post, vidim; svet je lep, si rečem, bi slišala spet to pesem. ker ta zlatko je kul:)

in točno ta pesmica na radiu.

pa ravno sem izvedela, da nisem naredila gospodarskega prava...

svet je lep! ;)

mankica pravi ...

Vidiš, to je bil pa prenos misli med tabo in radijskimi frekvencami! :)

Hej, držim pesti, da bo naslednjič šlo!!
Ah, svet je resnično lep, samo gledat ga moramo znati. Ker vedno, ko se nekje zaprejo ena vrata, se drugje odprejo nova. Se mi zdi, da moramo samo znati gledati v pravo smer :)